“Bovendien namen Dave en zijn collega’s ons veel zorgen uit handen. Oók in de aanloop naar de bezichtigingen toe.”

Patrick Vermeulen

Op bezoek bij…
Familie Vermeulen-Kunneman

Lees het verhaal van Patrick en Afke

Liefst 28 potentiële kopers. En dat in drie dagen tijd. Stiekem hadden Patrick Vermeulen en Afke Kunneman wel gedacht dat hun huis in Zeeland in de smaak zou vallen. Maar dit overtrof zelfs hun hoge verwachtingen. Toch bleven ze bij hun standpunt: elke geïnteresseerde verdiende een kans om het huis te bezichtigen en eventueel te bieden.

Ben je ook op zoek naar jouw droomhuis? We helpen je graag!

Zoek hier binnen ons ruime huizenaanbod

“Alle potentiële kopers verdienden een eerlijke kans”

Een ruim en duurzaam nieuwbouwhuis in Nijmegen. Met de aankoop daarvan ging er voor Patrick en Afke een droom in vervulling. “We hebben lang in de stad gewoond”, aldus Afke. “Terugverhuizen stond daarom altijd op ons wensenlijstje. Maar alleen als het plaatje in alle opzichten klopte, want in ons karakteristieke huis in Zeeland hebben we het nog hartstikke goed naar ons zin. Maar toen we dit huis in Nijmegen voorbij zagen komen, voelden we aan alles: dit is het moment.”

Eerlijke kans

Een huis kopen betekent vaak ook een huis verkopen. Op zoek naar hulp, nodigden Patrick en Afke drie makelaars uit. “We vonden een persoonlijke klik met een makelaar heel belangrijk”, vertelt Afke. “Natuurlijk moest ons huis de juiste prijs opleveren. Maar voor ons telde er meer dan dat, zoals de termijn waarop we ons huis in Zeeland kunnen verlaten. Daarnaast wilden we alle mogelijke kopers een eerlijke kans geven. Zelf zouden we het ook fijn vinden om op z’n minst ergens te mogen kijken.”

De tijd nemen

Uiteindelijk kozen Patrick en Afke voor Dave de Jongh, makelaar bij Van der Krabben Makelaardij in Uden. “Bij Dave hadden we meteen het goede gevoel”, aldus Patrick. “Hij was ook de enige die een extra afspraak met ons maakte om nog wat meer te vertellen over het verkoopproces. We dachten: moet hij daar echt nog eens voor langskomen? Maar hij nam gewoon graag de tijd voor ons.”

Logistieke operatie

Die tijd nam Dave ook voor de potentiële kopers van het huis in Zeeland. In één week mochten alle 28 geïnteresseerden de woning komen bezichtigen. Een grote logistieke operatie, zéker in tijden van corona. “Onze hond is een weekje uit logeren geweest”, lacht Afke. “En als gezin met twee kinderen hebben we onszelf in veel bochten moeten wringen om alle bezichtigingen mogelijk te maken. Maar dat wilden we graag, dus dan moet je even doorbijten. Bovendien namen Dave en zijn collega’s ons veel zorgen uit handen. Oók in de aanloop naar de bezichtigingen toe.”

Styliste

Daarbij doelt Afke op de start van het verkoopproces. Ze was zelfs een beetje verrast door alles wat er komt kijken bij een verkoop. “Dave adviseerde ons om een styliste in te zetten”, vertelt Afke. “Die heeft echt meerwaarde, zo hebben we ervaren. Hoewel de inrichting van ons huis er mag zijn, kijkt zo’n styliste met de ogen van een koper. Een meubel dat wij mooi vinden, kan voor iemand anders een obstakel zijn. En voor goede foto’s moet het huis ook stukken leger zijn dan je zelf zou denken.”

Dave de JonghWe gaan altijd voor het beste verkoopresultaat

Dave de Jongh:

Als er veel potentiële kopers zijn, kiezen makelaars er soms voor om een voorselectie te maken. Daardoor krijgt niet iedereen de kans om de woning te bezichtigen. Bij Van der Krabben Makelaardij pakken we dat bewust anders aan, vertelt Dave. “We gaan altijd voor het beste verkoopresultaat. En dat krijg je alleen als je alle kandidaten uitnodigt voor een bezichtiging. Als het animo voor een huis groot is, zoals bij dit huis in Zeeland, is dat soms een hele operatie. Maar dat is dan maar zo! Aan alles voelde ik dat Patrick en Afke het belangrijk vonden onder welke voorwaarden en aan wie ze hun huis zouden verkopen. Daarbij hebben mijn collega’s en ik ze in alles zo goed mogelijk geholpen.”

Bieden op inschrijving

Na de bezichtigingen mochten alle geïnteresseerden op inschrijving bieden. Op een formulier vulden ze hun bod in, maar ook hun voorwaarden. “Denk aan de beoogde opleverdatum of informatie over hun financiële situatie”, aldus Patrick. “Sommigen stuurden ons zelfs een persoonlijke motivatiebrief, heel leuk om die te lezen. Toen alle inschrijvingen binnen waren, hebben we ze met Dave besproken. Omdat hij veel van de kopers al kende, kon hij ons ook vertellen bij wie ons huis goed zou passen. In ons geval bevestigde zijn gevoel onze keuze. Uiteindelijk waren we er samen vrij snel uit aan wie we ons huis wilden verkopen.”


De beste kopers

Patrick en Afke kijken tevreden terug op de verkoop van hun huis. Daarbij heeft de betrokkenheid van Dave een grote rol gespeeld. “Dave heeft ons echt ontzorgd”, aldus Afke. “Dat is misschien een open deur, maar ik weet er geen beter woord voor. Hij heeft ons in korte tijd goed leren kennen, waardoor hij precies wist wat we wilden en belangrijk vonden. Makelaars leven natuurlijk in een tijd waarin er veel te verdienen valt, maar Dave heeft ons nooit de indruk gegeven dat dat voor hem belangrijk was. We zochten de beste kopers, voor onszelf én voor ons mooie huis. Dat is zonder twijfel gelukt.”


Weten wat Van der Krabben voor jou kan betekenen? Bekijk ons dienstenaanbod, of neem contact met ons op. Onze medewerkers staan voor je klaar!