Het geluksmomentje van… Olaf Zonnenberg

Waar worden onze medewerkers nou echt blij van? Daarover laten we ze in deze nieuwe rubriek aan het woord. Aan Olaf Zonnenberg de eer om het spits af te bijten. Een schot in de roos, want onze makelaar bestaande bouw beleeft de laatste tijd heel wat geluksmomenten…

 

 

 

Olaf hoeft niet lang na te denken over zijn geluksmomenten op kantoor. “Dat is en blijft het moment dat ik een verkoper mag vertellen wat de biedingen zijn. Dat is zó’n ontzettend leuk onderdeel van het verkoopproces. Zeker als je een goede klik hebt met de verkopers en de biedingen zelfs mijn verwachtingen overstijgen. En dat laatste komt de laatste twee jaar verrassend vaak voor.”

Extra stapje zetten

Onze mensen hebben veel kennis van de lokale markt. Ook Olaf is geboren en getogen in Oss. “Die kennis en ervaring helpen bij het bepalen van een goed onderbouwde vraagprijs. En die ligt in de huidige markt al redelijk hoog. Maar je probeert voor je verkopers natuurlijk net dat stapje extra te zetten. Want nog meer overwaarde betekent voor hen bijvoorbeeld die langgewenste vakantie of toch die gedroomde mooie keuken in het nieuwe huis.”

Tikje zenuwachtig

Spannend is het ook wel, dat wachten op de biedingen. Olaf: “Tijdens de kijkdagen proef ik meestal wel of er voldoende animo is voor een woning. Toch is het altijd weer afwachten wat de biedingen zijn. Nog spannender is het natuurlijk voor de verkopers. Pas na de deadline neem ik contact op.”

Vaak is die deadline voor de biedingen ‘s middags om twaalf uur, aldus Olaf. “Maar meestal stromen de biedingen daarvoor al binnen. Dan voel ik natuurlijk al dat het de goede kant op gaat. Hebben we om elf uur nog geen bod ontvangen? Dan werkt het andersom en word ik een tikje zenuwachtig…”


Olaf Zonnenberg“Ik sta nog net niet op de tafels te dansen…”

Adrenaline

Een extra bijzonder moment was de verkoop van een woning van mensen die Olaf ook privé kent. “We hadden al ingestoken op een goede prijs. En zelfs daar werd overheen geboden. Dan voel ik de adrenaline door m’n lijf stromen en sta ik nog net niet op de tafels te dansen… Maar van binnen ben ik net zo blij als wanneer mijn favoriete voetbalclub het beslissende doelpunt maakt.”

Nagenieten

Natuurlijk bracht Olaf het goede nieuws persoonlijk over aan de verkopers. “Er stond champagne en een heerlijke lunch voor me klaar. Bedoeld als bedankje voor onze hulp in het gehele verkoopproces. Heel bijzonder, want normaal gesproken nemen wíj de champagne mee. Nu ook hoor, maar die fles bleef dus dicht. Daar kunnen ze later nog eens van genieten.”

Olaf besluit: “Ik kan ’s avonds echt nog even nagenieten als het weer gelukt is om de verwachtingen van onze klanten waar te maken. Of beter nog: om die te overtreffen. Dat deze mensen mede dankzij mij de maximale verkoopprijs voor hun huis hebben gekregen… Ja, daar word ik echt gelukkig van!”