Qualis en
Barcelona

Wonen Verhaal
Juli 2022

Qualis en Barcelona zorgt voor gezelligheid en inspiratie

We zijn aangesloten bij Qualis: een landelijk netwerk van vijftig makelaarskantoren die zich toeleggen op woningen in het hoogste segment. Om de onderlinge banden aan te halen, organiseert Qualis elk jaar een tripje naar het buitenland. Met dit keer als bestemming: Barcelona. Joris Welten was erbij en blikt terug op een geslaagd weekend.

Qualis organiseert de jaarlijkse trip natuurlijk niet zomaar. Het is hét moment waarop de aangesloten makelaars elkaar beter kunnen leren kennen. “De grote kracht van het netwerk zit ‘m in delandelijke dekking en kennis van de woningmarkt”, vertelt Joris. “Daarmee helpen we huizenzoekers in het hogere segment aan woningen die ze zelf nog niet hebben ontdekt. Maar om die kracht te benutten, moet jeelkaar als makelaars natuurlijk wel kennen. Tijdens dit weekend trekkenwe voortdurend samen op. Hierdoor bellen we eenmaal thuis niet meer meteen ‘nummer’, maar met een makelaar van een ander kantoor die je ook écht persoonlijk kent.”

We zijn allemaal gek op ons werk, dat schept automatisch een band

 
Vrijer denken

Natuurlijk genoten de makelaars van al het moois dat Barcelona te bieden heeft. Maar ondertussen werd er volgens Joris veel kennis uitgewisseld over de woningmarkt en het makelaarsvak. “We zijn allemaal gek op ons werk, dat schept automatisch een band. Bovendien nodigt een andere omgeving uit om eens wat vrijer te denken. Hoe pakken anderen de dingen aan, bijvoorbeeld op het gebied van marketing? Welke tools zetten ze daarvoor in? En wat kunnen wij daarvan leren? Hartstikke nuttig om daar met anderen over te spreken.”

Opbrengst

Joris keerde dan ook huiswaarts met een koffer vol inspiratie. “Deze trip levert altijd iets op. De ene keer is dat iets heel praktisch, zoals een nieuw communicatiemiddel om onze doelgroep nog beter van dienst te zijn. De andere keer zorgt de reis vooral voor een frisse manier van denken over hoe we de dingen doen. Ook nu ben ik weer bruisend van de ideeën thuisgekomen. En daar profiteren vooral onze klanten straks weer van.”