Meer zakelijk

Huurder controleren voor en tijdens de huurperiode, kan dat?
Bekijk

Huurder controleren voor en tijdens de huurperiode, kan dat?

Als verhuurder wil je natuurlijk graag weten met wie je zaken doet en wat er allemaal gebeurt in je pand, maar mag je controleren? Dat mag zeker, maar je moet het wel goed vastleggen. In dit artikel leggen we uit waar je allemaal rekening mee moet houden.

Hoe verbeter ik het energielabel van mijn kantoorpand?
Bekijk

Hoe verbeter ik het energielabel van mijn kantoorpand?

Het energielabel van een kantoorgebouw is een cruciale factor voor het bepalen van de exploitatiekosten. In dit artikel bespreken we manieren om het energielabel van je kantoor te verbeteren.

Het kopen van bedrijfsruimte: Zijn de voordelen het risico waard?
Bekijk

Het kopen van bedrijfsruimte: Zijn de voordelen het risico waard?

Overweeg je om een bedrijfspand te kopen maar weet je niet zeker of dit de juiste keuze is? Lees dan verder en ontdek de voor- en nadelen van het kopen van een bedrijfspand.

Is huren de juiste keuze voor jouw bedrijf?
Bekijk

Is huren de juiste keuze voor jouw bedrijf?

In de wereld van ondernemerschap is het vinden van de perfecte bedrijfsruimte vaak een cruciale stap naar succes. Voor veel startende ondernemers kan het huren van een pand de ideale oplossing zijn, waarbij flexibiliteit en vrijheid hand in hand gaan. Maar wat zijn precies de voordelen en nadelen van het huren van een bedrijfsruimte?

Vier belangrijke overwegingen voor de aanschaf van een bedrijfspand
Bekijk

Vier belangrijke overwegingen voor de aanschaf van een bedrijfspand

Bij het besluit tot aankoop van een pand zijn er diverse overwegingen en afwegingen die gemaakt moeten worden. Waar moet je over nadenken voordat je een beslissing maakt?

Winkelsucces begint bij de locatie
Bekijk

Winkelsucces begint bij de locatie

Bij het kiezen tussen een A-, B- of C-locatie voor uw onderneming, is het essentieel om zorgvuldig af te wegen welke factoren het meest doorslaggevend zijn voor het succes van uw bedrijf.

Van beschikbaar tot verkocht: de reis door vastgoed statussen
Bekijk

Van beschikbaar tot verkocht: de reis door vastgoed statussen

Op Funda in Business worden verschillende transactie statussen weergegeven. Maar wat betekenen deze statussen eigenlijk?

De voordelen van een NVM-bedrijfsmakelaar.
Bekijk

De voordelen van een NVM-bedrijfsmakelaar.

Als je op zoek bent naar een betrouwbare partner voor het verhuren of verkopen van een bedrijfsruimte, is het kiezen van een NVM-bedrijfsmakelaar een verstandige beslissing.

homeshow-foto.png
Bekijk

Een podium voor jouw bedrijfspand: Homeshow

Homeshow introduceert een vernieuwende aanpak in de verkoop van bedrijfsruimtes door elke locatie een eigen online podium te geven in de vorm van "de straatnaam+huisnummer.nl".

Wat houdt een aankoop- en huurtraject in voor de zakelijke markt?
Bekijk

Wat houdt een aankoop- en huurtraject in voor de zakelijke markt?

In dit artikel wordt het aankooptraject en huurtraject van de zakelijke markt toegelicht. Van de voorbereiding tot afronding. Er wordt gestart met het aankooptraject.

Wat is een kantoorverzamelgebouw?
Bekijk

Wat is een kantoorverzamelgebouw?

In een kantoorverzamelgebouw, zitten meerdere ondernemers onder één dak. Voor een kantoorverzamelgebouw geldt dat hier de ruimtes als kantoorruimten zijn ingericht. Veelal is de huisvesting van goede kwaliteit en betaalbaar.

Wat betekent de afkorting BOG?
Bekijk

Wat betekent de afkorting BOG?

De afkorting BOG staat voor Bedrijfs Onroerend Goed en wordt gebruikt in de zakelijke markt. Het is een verzamelterm om te verwijzen naar vastgoed met een zakelijke bestemming en dus géén woonbestemming. Denk bijvoorbeeld aan een bedrijfsruimte, winkelruimte of kantoorruimte.

Wat is het verschil tussen verhuurbaar vloeroppervlak (VVO) en bruto vloeroppervlak (BVO)?
Bekijk

Wat is het verschil tussen verhuurbaar vloeroppervlak (VVO) en bruto vloeroppervlak (BVO)?

In de zakelijke markt komen verhuurbaar vloeroppervlak en bruto vloeroppervlak veel terug. Bij huur wordt uitgegaan van het VVO en bij koop van het BVO of WO. Wat is nu het verschil tussen het VVO en het BVO? Deze vraag wordt in dit artikel beantwoord.

Wat zijn de eisen betreffende het energielabel voor de zakelijke markt?
Bekijk

Wat zijn de eisen betreffende het energielabel voor de zakelijke markt?

De eisen voor het energielabel van bedrijfsmatig vastgoed zijn anders dan voor woningen. Dit komt doordat er in bedrijfsmatig vastgoed niet gewoond wordt en voor wonen staan hogere kwaliteitseisen dan voor werken.

Hoe vraag ik een zakelijke hypotheek aan?
Bekijk

Hoe vraag ik een zakelijke hypotheek aan?

Stel je voor. Je bent een ondernemer die geïnteresseerd is in de koop van een bedrijfspand. Voor de koop van dit bedrijfspand is het nodig om een hypotheek aan te gaan.

Wat doet het kadaster?
Bekijk

Wat doet het kadaster?

Het Kadaster registreert vastgoed in Nederland. Ook registreert het wie welke rechten op of tot het vastgoed heeft. Het betreft vastgoed in allemaal verschillende vormen. Denk aan woningen, bedrijfspanden, percelen, luchtvaartuigen, schepen en meer.

Wat staat er in een opleverrapport?
Bekijk

Wat staat er in een opleverrapport?

Heb je een bedrijfspand gekocht of gehuurd? Dan wordt er een oplevering en sleuteloverdracht gepland met makelaar en verhuurder. Er wordt zorg gedragen voor een opleverrapport, ook wel het proces-verbaal van het bedrijfspand genoemd. Daarin staat alles wat is doorgenomen tijdens de rondwandeling in het nieuwe bedrijfspand.

Hoe werkt het opzeggen van een zakelijke huurovereenkomst?
Bekijk

Hoe werkt het opzeggen van een zakelijke huurovereenkomst?

Er zijn genoeg redenen voor het opzeggen van een zakelijke huurovereenkomst. Toch kan dit niet zomaar gedaan worden. De opzegtermijn verschilt namelijk per huurovereenkomst. Ook moet het zakelijke object bij oplevering na opzegging aan afgesproken voorwaarden voldoen. Hoe zit dit precies?

Wat is het verschil tussen een zakelijke taxatie en waardebepaling?
Bekijk

Wat is het verschil tussen een zakelijke taxatie en waardebepaling?

Een zakelijke taxatie en een waardebepaling zijn verschillend van elkaar. Desondanks hebben een waardebepaling en een zakelijke taxatie wél hetzelfde doel: het berekenen van de waarde van een object.

Mag een verhuurder om een waarborgsom vragen? Betaal je bij een huurovereenkomst altijd een waarborgsom?
Bekijk

Mag een verhuurder om een waarborgsom vragen? Betaal je bij een huurovereenkomst altijd een waarborgsom?

Je bent opzoek naar een bedrijfspand. Na enige tijd van zoeken en bezichtigen vind je de perfecte match. Nu is het zaak dat er een huurovereenkomst opgesteld wordt met de verhuurder. De verhuurder vraagt in de huurovereenkomst om een waarborgsom. Je vraagt je af of dit mag of juist moet bij huren. Hieronder volgt een antwoord.

Ben je op zoek naar een zakelijk thuis voor je bedrijf? Of een huurder of koper voor je zakelijk vastgoed? Lees hierboven één van de interessante blogartikelen van onze bedrijfsmakelaar uit Uden of Oss en blijf op de hoogte van het laatste nieuws.