Bij Van der Krabben hebben we een ruim en wisselend aanbod huurwoningen en -appartementen in de omgeving van Oss en Uden. Interesse? Bekijk eerst even de criteria hieronder en vul het formulier in. Wij doen vervolgens de rest!
Belangrijk! Om in aanmerking te komen voor een van deze huurwoningen of -appartementen dien je aan onderstaande criteria te voldoen, die door vrijwel al onze opdrachtgevers worden gehanteerd.
Toewijzingscriteria
- Je bruto maandinkomen dient 4x de maandhuur te bedragen (3,5x is bespreekbaar). Vakantiegeld en vaste toeslagen worden meegeteld.
- Het inkomen van je partner wordt voor 1/3 meegeteld. Bij kandidaat huurders welke beide een AOW ontvangen, kunnen beide inkomens voor 100% meegeteld worden.
- Je dient te beschikken over een arbeidscontract van minimaal één jaar. Nul-uren-contracten en contracten via een uitzendbureau worden niet meegeteld. Contracten via een detacheringsbureau worden beoordeeld aan de hand van de voorwaarden.
- Zijn eerder genoemde punten niet op jouw situatie van toepassing, maar heb je eigen vermogen? Eigen vermogen vanaf € 10.000,- wordt meegeteld. Naast dit eigen vermogen dient er altijd een vast inkomen te zijn.
NB. Indien je met jouw inkomen niet volledig voldoet aan de inkomensnorm (bedraagt uw bruto maandinkomen bijvoorbeeld minimaal 3,5x de maandhuur) zijn er mogelijkheden om te huren onder voorwaarde van een waarborgsom of bankgarantie. Verdien je minder dan 3,5x, dan kun je geen woning huren via Van der Krabben Makelaardij. Jouw inschrijving wordt niet in behandeling genomen en beschikbaar gestelde documenten worden vernietigd.
Documenten
Voordat wij namens onze opdrachtgever een woning mogen verhuren zijn wij verplicht onderzoek te doen naar je achtergrond. Daarvoor hebben wij onderstaande gegevens van je nodig, deze mag je mailen naar huur@krabben.nl:
- kopie paspoort/identiteitskaart, buiten EU: verblijfsdocument (van jou en van eventuele partner)
- recente werkgeversverklaring (van jou en van eventuele partner)
- 3 x recente loonstrook (van jou en van eventuele partner)
- 2 x bankafschrift waar loon op gestort wordt (van jou en van eventuele partner)
- indien je momenteel een woning huurt: recente verhuurdersverklaring van huidige verhuurder
- indien je in het bezit bent van een koopwoning: recente hypotheekhoudersverklaring van de bank
- aangifte inkomstenbelasting afgelopen jaar indien je jouw woning verkocht hebt
- indien je jouw woning verkocht hebt: kopie van de koopakte
- uittreksel bevolkingsregister van jouw huidige woongemeente met woonhistorie (van jou en van eventuele partner)
Indien zelfstandig ondernemer:
- kopie paspoort/identiteitskaart, buiten EU: verblijfsdocument (van jou en van eventuele partner)
- meest recente jaarrekening, winst- en verliesrekening en balans
- gewaarmerkte accountantsverklaring
- kopie inschrijving KvK
- IB60 formulier
- indien je momenteel een woning huurt: recente verhuurdersverklaring van huidige verhuurder
- indien je in het bezit bent van een koopwoning: recente hypotheekhoudersverklaring van de bank
- indien je jouw woning verkocht heeft: aangifte inkomstenbelasting afgelopen jaar
- indien je jouw woning verkocht heeft: kopie van de koopakte
- uittreksel bevolkingsregister van uw huidige woongemeente met woonhistorie (van jou en van eventuele partner).
- NB. bij zelfstandig ondernemers wordt standaard een waarborgsom of bankgarantie gevraagd
Indien gepensioneerd:
- kopie paspoort/identiteitskaart, buiten EU: verblijfsdocument (van u en van eventuele partner)
- recente AOW strook en/of jaaropgaaf (van u en van eventuele partner)
- recente pensioenstrook en/of jaaropgaaf (van u en van eventuele partner)
- indien u momenteel een woning huurt: recente verhuurdersverklaring van huidige verhuurder
- indien u in het bezit bent van een koopwoning: recente hypotheekhoudersverklaring van de bank
- indien u uw woning verkocht heeft: aangifte inkomstenbelasting afgelopen jaar
- indien u uw woning verkocht heeft: kopie van de koopakte
- uittreksel bevolkingsregister van uw huidige woongemeente met woonhistorie (van u en van eventuele partner)
Een externe screening is onderdeel van het onderzoek naar jouw achtergrond. Deze kosten worden aan de (kandidaat-) huurder doorbelast. Bij de totstandkoming van een huurovereenkomst kan het voorkomen dat er door de verhuurder éénmalige kosten in rekening worden gebracht. Bij valsheid in geschrifte wordt altijd aangifte gedaan.
Klik hier voor het formulier!Are you looking for a place to rent? Maybe we can help you. We’ve got a variety of houses and apartments for you to choose from. Our portfolio changes from day to day, so take a look at our criteria and fill in our form. After that we take care of the rest!
Important! To qualify for one of our rental houses or apartments you have to meet the following criteria which are imposed by almost all our clients.
Allocation criteria
- Your gross monthly income has to be 4 x the monthly rent (3,5 x is negotiable). Holiday pay and fixed supplements are included.
- Your partner’s income is counted for a third. If you both receive old-age benefits (AOW), both incomes are counted for 100%.
- You must have an employment contract for at least a year. Zero-hour-contracts and contracts with employment agencies are not valid. Outsourcing contracts will be assessed by its conditions.
- Suppose all beforementioned criteria do not apply to you, but you do own equity equal to or over € 10.000,–? Then this equity is counted, but in addition to this you should always have a steady income.
Suppose you do not completely meet our income standard (f.e. your gross monthly income is only 3,5 x the monthly rent) it is still possible to rent the property you are interested in under the condition of a deposit or bank guarantee. If you earn less than 3,5 x the monthly rent, we are sorry to tell you that you cannot rent via Van der Krabben Real Estate Agency. Your registration will not be processed and the documents you sent us will be destroyed.
Documents
Before we are allowed to rent out a property on behalf of our client, we are obliged to check your background. For that we need the following information, which you can mail to huur@krabben.nl:
- EU: copy of your passport/identity card; Outside EU: residence document (from you and any partner)
- recent employer statement (from you and any partner)
- 3 recent pay slips (from you and any partner)
- 2 bank statements on which wages are shown (from you and any partner)
- if you currently rent a property: a recent lessor’s statement of your present lessor/landlord
- if you possess a house: a recent mortgage statement by the bank
- income tax return statement of last year if you have sold your own house
- if you have sold your own house: a copy of the title deed
- an extract of the Population Register of your current community added by the living history (from you and any partner).
If you are an entrepreneur:
- EU: copy of your passport/identity card; Outside EU: residence document (from you and any partner)
- most recent annual financial statements, profit and loss account and balance sheet
- Certified Auditor’s report
- Copy Registration of the Chamber of Commerce
- Form IB60
- if you currently rent a property: a recent lessor’s statement of your present lessor/landlord
- if you possess a house: a recent mortgage statement by the bank
- income tax return statement of last year if you have sold your own house
- if you have sold your own house: a copy of the title deed
- an extract of the Population Register of your current community added by the living history (from you and any partner).
- Attention: a deposit or bank guarantee is always required when you are an entrepreneur.
If retired:
- EU: copy of your passport/identity card; Outside EU: residence document (from you and any partner)
- recent old age benefit strip (AOW) and/or annual statement (from you and any partner)
- recent pension strip and/or annual statement (from you and any partner)
- if you currently rent a property: a recent lessor’s statement of your present lessor/landlord
- if you possess a house: a recent mortgage statement by the bank
- income tax return statement of last year if you have sold your own house
- if you have sold your own house: a copy of the title deed
- an extract of the Population Register of your current community added by the living history (from you and any partner).
An external screening is part of the checking of your background. All costs made will be charged to the potential tenant (you). In the creation of a rental agreement one-off costs may only be charged once by the lessor. Forgery will always be reported to the police.
Click here for the form!